به وب سایت چشمه قلیجان خوش امدید

به وب سایت چشمه قلیجان خوش امدید خوایا به نده ی توم به تو ئه نازم /داخوازیه کانم له تو ئه خوازم

به وب سایت چشمه قلیجان خوش امدید

به وب سایت چشمه قلیجان خوش امدید خوایا به نده ی توم به تو ئه نازم /داخوازیه کانم له تو ئه خوازم

در نقش شخصی دیگر بازی مکن و در دیگران ذوب مشو

در نقش شخصی دیگر بازی مکن و در دیگران ذوب مشو. اینچنین بودن، عذابی دائمی بدنبال دارد. خیلی ها هستند که خودشان، صداها، حرکتها، سخنان، استعدادها وشرایط خویش را به باد فراموشی سپرده اند تا در شخصیت دیگران ذوب شوند، که نتیجه ی آن به زحمت افتادن، خود باختگی، خودسوزی، و اعدام هویت و موجودیت خویشتن است. از پیامبر خدا آدم گرفته تا آخرین فرد آفریده شده، هیچ دو شخصی وجود ندارند که از نظر شکل ظاهری کاملا مثل هم باشند، پس چگونه ممکن است در استعداد وصفات رفتاری مانن هم باشند. .


تو چیز دیگری هستی! هیچ کسی درطول تاریخ بمانند تو بدنیا نیامده و نخواهد آمد.
تو با « زید » و « عمرو » کاملا فرق داری ؛ پس خودت را درگودال تقلید، تظاهر و حل شدن در دیگران، گرفتار مکن.

براساس شکل ظاهری وویژگیهای خودت حرکت کن:

{قد علم کل أناسٍ مشربهم} (هر تیره‌ای از مردم، آبشخور خود را دانستند) [بقره: 60]
{ولکلٍ وجهة هو مولیها فاستبقوا الخیرات} (هر ملّتی را جهتی است [که] بدانجا رو می‌کند. پس به سوی نیکیها بشتابید) [بقره: 148]

همانگونه که آفریده شده ای، زندگی کن. آهنگ صدایت را تغییر مده، راه رفتن خودت را رها نکن. وجود خویش را با نور وحی صیقل بده. ولی موجودیت خویش را نابود مکن و استقلال خویش را از بین مبر.
تو رنگ و بوی مخصوص به خودت را داری و ما تو را با این رنگ و بومی خواهیم؛ زیرا تو اینگونه خلق شده ای و ما تو را اینگونه می شناسیم. «هیچ یک از شما دنباله رو نباشد» [ قسمتی ازحدیث نبوی ].

مردم در سرشت هایشان به دنیای درختان شبیه هستند که ترش وشیرین، کوتاه وبلند در آنها وجود دارد وباید هم اینطوری باشند. پس تو اگر مانند موز هستی، سعی نکن تبدیل به درخت « به » شوی ؛ زیرا زیبایی و ارزش تو در اینست که موز باقی بمانی.
تفاوت رنگها، زبانها، استعدادها وتواناییهایمان، نشانه ای از نشانه های خداوند بلند مرتبه است؛ پس با نشانه های او پیکار مکن.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد